Juukseteadus osa 1 – JUUKSEVITAMIINID

Juukseteadus osa 1 – JUUKSEVITAMIINID

Öelda, et juuksekarv on surnud kude, on ainult osaliselt tõsi.

Juuksevars – osa, mis kasvab välja nahast ja mille eest me hoolitseme – on tegelikult surnud.

Siiski sisaldavad epidermise kihid meie juuste kõige olulisemat osa, mis on tegelikult elus – folliikulid. Need on veresooned ja neid varustatakse vereringe kaudu, sõltuvalt meie keha vereringest ja tarnitavatest elementidest. Lisaks hoiavad nad sibulat, mis on kõige olulisem osa. Nad vastutavad juuste välimuse, paksuse, tugevuse ja kasvukiiruse eest. Üks juuste osa on ka juuksepapill, mis vastutab toitainete imendumise eest.

Teada, kuidas juuksed on ehitatud ja kuidas sisemised ning välimised osad toimivad, on eriti oluline õige juuksehoolduse valimisel. Selline teadmine võimaldab määrata sobivaid kosmeetikavahendeid ja hoolduse tüüpe. Lisaks rõhutab see, et elutule osale lisaks peame meeles pidama ka folliikuleid. Juuksekarvad vajavad terve rea koostisosi, mis tagaksid nende tervise, ilu ja tugevuse.

Juukseteadus on justkui juuste tervise entsüklopeedia, mis kirjeldab, kuidas juukseid toita ja hooldada, et need kasvaksid pikemaks, tugevamaks ja elujõuliseks.

JUUSTELE VAJALIKUD VITAMIINID

Üldiselt on vitamiinid orgaanilised ühendid erinevate struktuuride ja omadustega. Need on keha nõuetekohaseks toimimiseks hädavajalikud. Kuna keha ei suuda paljusid neist toota, peavad need pidevalt väljastpoolt meie kehasse imenduma, näiteks toiduga. Nende olemasolust sõltub meie juuste, naha ja küünte seisund ja üldine heaolu.

VITAMIIN A (retinool) - vastutab rakkude uuenemise tsükli eest meie kehas, sealhulgas juustes. See kaitseb ka juuksekarvu keskkonnast tulenevate kahjulike mõjude ja toksiinide eest. Vitamiin A puudus põhjustab juuste kasvu pärssimist, suurenenud väljalangemist, samuti kuivust ja lõhenenud otsi.

B-GRUPI VITAMIINID:

  • VITAMIIN B1 (tiamiin) - annab naharakkudele energiat ja osaleb juukseid ehitavate aminohapete tootmises. Tänu sellele juuksed ei lange välja ning juuksematriksi rakud, mis vastutavad nende kasvu eest, saavad maksimaalse energiadoosi.
  • VITAMIIN B2 (riboflaviin) - parandab nn. "Rakulist hingamist" ja varustab kudesid kõrge energiaga, mis võimaldab juuste kasvu. Samuti aitab see rasvhapete rakulises ainevahetuses – seega ennetab juuste kahjustumist ja soodustab nende taastumist. See mõjutab ka aminohapete sünteesi, mis on seotud juuksematriksis rakkude jagunemisega. Teisisõnu: see tagab, et su juuksed on alati täis elujõudu ja ei kahjustu kiiresti.
  • VITAMIIN B3 (niatsiin), mida tuntakse ka kui vitamiin PP, varustab juukseid energiaga, "mobiliseerides" nende kasvu ja vastutab juuksevarre nõuetekohase struktuuri eest, kuna see mõjutab varre ehitavate kudede õiget seisundit. See on suurepärane lisa kosmeetikatoodetele, kuna ei põhjusta ärritust.
  • VITAMIIN B6 (püridoksiin) - on juuste kasvu jaoks hädavajalik, kuna see annab "kütust" juuksematriksile, muutes kiud tervislikuks ja tugevaks. Vitamiin B6 on omamoodi energiapomm, mis osaleb glükoosi tekkimisel, meie peamisel energiallikal. Tänu püridoksiinile kasvavad juuksed ilma ebatäiuslikkuseta ja on täis tervist ja elujõudu.
  • VITAMIIN B5 (pantoteenhape) - stimuleerib rakkude kasvu matriksis, mis vastutab juuste kasvu eest ja stimuleerib ehituskeraatinotsüüte tõhusalt keratiini (peamine juukseid ehitav valk) tootmiseks. Lisaks kaitseb vitamiin B5 juukseid kahjustuste eest, mõjutades rasvhapete ainevahetust ja aitab luua kiududele oklusiivse kaitsekihi.
  • VITAMIIN B9 (foolhape) - ei mängi juuste taastamise protsessis olulist rolli, kuid mõjutab siiski sibulate tugevust ja seisundit. Seega on oluline tagada selle piisav tase kehas, kuna selle puudus võib põhjustada suurenenud juuste väljalangemist.
  • VITAMIIN B12 (tsüanokobalamiin, kobalamiin) - selle puudus võib põhjustada aneemiat ja selle tagajärjel suurenenud juuste väljalangemist. Vitamiin B12 on ka ainus vitamiin, mille oluline puudus võib kaasa aidata juuste heledamaks muutumisele ja isegi nende loomuliku värvuse täielikule kaotamisele.

VITAMIIN C (askorbiinhape) - on äärmiselt tugev antioksüdant, mis võitleb vabade radikaalidega rakkudes ja aeglustab kehas toimuvaid patoloogilisi protsesse. See ennetab juuste väljalangemist, tugevdab nende elastsust ja toidab neid.

VITAMIIN D (kaltsiferool) - selle puudumine suurendab juuste väljalangemist eriti telogeenfaasis – puhkeperioodis olles. Vitamiin D puudus organismis kiirendab juuste surma ja nende nahast eemaldamist. Seega, mida vähem on kehas vitamiin D-d, seda rohkem läheb juuksekarvu kasvufaasist puhkefaasile - selline proportsioonide moonutamine põhjustab intensiivset juuste väljalangemist.

VITAMIIN E (tokoferool) - võitleb vabade radikaalidega ja aitab transportida elutähtsaid toitaineid kõikidesse keha rakkudesse. See tugevdab veresoonte seinu ja parandab vereringet peanahas, aidates seeläbi juuksefolliikulitel paremini toimida ja muutes juuksed folliikulites kindlamalt kinnitatuks. Vitamiin E puudumine muudab juuksed tuhmiks, hapraks ja vähendab nende paindlikkust.

VITAMIIN F - need pole muud kui polüküllastumata rasvhapped (EFA-d), mis on olulised keha nõuetekohaseks toimimiseks. Need vastutavad rakkudes toimuvate kõige olulisemate protsesside eest, parandavad nende talitlust, tugevdavad immuunsüsteemi ja mõjutavad positiivselt peanaha ja juuste seisundit, taastades neid. EFA-d hoiavad ära ka keha rakkude hapnikuvaeguse, muutes need nooruslikuks ja võimaldades neil korralikult toimida. Vitamiin F domineerib peamiselt looduslikes õlides, seega on juuste õlitamine nende tervise ja ilu jaoks ülimalt oluline.

VITAMIIN H (liigitatakse ka vitamiini B7 alla) - tavaliselt kutsutakse biotiiniks. Biotiin sisaldab olulisi aktiivse väävli molekule, mis on vajalikud keratiini moodustamiseks (kõige olulisem juuksevalk, matriksi peamine ehitusplokk). Biotiin mõjutab otseselt keratiniseerimisprotsessi. Tänu sellele toimib see hästi ja juuksed muutuvad paksemaks, elastsemaks ja ei murdu ega purune.

VITAMIIN K (filokinoon) - sellel ei ole juuksekarvade hooldamisel olulist rolli, kuid juuksefolliikulid kannatavad K-vitamiini puuduse all palju. Miks? Nad kaotavad oma tugevuse. Vitamiin K puudumisel muutuvad juuksed folliikulis lõdvemaks - see on eriti problemaatiline, kui juukseid mõjutavad seborreaalsed rasunäärmed. Rasuste juuste puhul võib liigne rasu lihtsalt folliikulist välja libiseda. See omakorda põhjustab juuste hõrenemist.

Kuna inimkeha ei suuda iseseisvalt vitamiine toota, peame meeles pidama, et tarbiksime neid iga päev ja õiges annuses. Tasub mainida, et vitamiine kasutatakse esmalt protsessides, mis vastutavad tervise ja elujõu eest, ja alles hiljem (kui neid on piisavalt) ilu ja hoolduse eesmärkidel. Kui vitamiinide puudus tekib siis juuksed, nahk ja küüned kannatavad. Seetõttu on oluline pakkuda juustele regulaarseid hooldusi, eelistatavalt looduslike õlide kasutamisel, mis on vitamiinide ja mineraalide allikad. Looduslikke õlisid tuleb kanda nii juustele kui ka peanahale. Selle tulemusena saavad juuksed kõikehõlmavat hoolitsust ja toitu alates folliikulitest kuni otsteni.

Jaga julgelt oma arvamust meie artikli kohta.


Kommentaarid: #0


Lisa oma kommentaar. See avaldatakse, kui moderaator on selle heaks kiitnud.
Riitsinusõli
Kuumakaitse sprei
Argaaniaõli
Jojobaõli
C-Vit. näoseerum
Privaatsuseeskirjadest

Meie veebisait kasutab küpsiseid, väliste tööriistade kasutamiseks ka kolmandate isikute küpsiseid. Kui kasutaja nõusolekut ei anna, kasutatakse ainult olulisi küpsiseid. Saate oma brauseris seadeid igal ajal muuta. Kas annate nõusoleku kõigi küpsiste kasutamiseks?

Privaatsuseeskirjadest